środa, 29 stycznia 2014

Znaczenie spacerów i wycieczek dla rozwoju przedszkolaków

Drodzy Rodzice, nasze Pszczółki to grupa wyjątkowych dzieci. Bardzo nam zależy, aby jak najlepiej wspierać rozwój waszych pociech. Pragniemy zapewnić im, jak najlepsze warunki do ich prawidłowego funkcjonowania, umożliwić wszechstronny i optymalny rozwój fizyczny, umysłowy, duchowy, społeczny i kulturowy.Wasze dzieci są bardzo ciekawe świata, interesują się wszystkim, ciągle zadają pytania – po co?, dlaczego? co to jest ? Dlatego też, pragniemy wykorzystać ten okres w życiu waszych dzieci, realizując dla nich atrakcyjne wycieczki. Bardzo dziękujemy wszystkim rodzicom którzy wspierają nas, w tej idei rozwoju dziecka. Ogromnie cieszy nas, wasze zadowolenie i pełne poparcie!
 
Spacery i wycieczki mają  dla dziecka znaczenie:
 
Poznawcze-zapoznają  dzieci z  najbliższą okolicą –osiedlem, dzielnicą, miastem w którym mieszka dziecko. Podczas spacerów , wycieczek można poznać różne obiekty, instytucje- np. Poczta, Policja, Straż. Warto zabrać dziecko do różnych punktów usługowych – np. do fryzjera, szewca, zegarmistrza… Dzięki tym wizytom dziecko pozna różne zawody-sposób wykonania danej pracy, narzędzia  oraz przydatność danego zawodu dla ludzi. Celem dalszego zwiedzania  mogą być zabytki np. kościół, muzeum, zabytkowe kamienice, zamek.
Patriotyczne- poznając swoje miasto – jego zabytki, historię dziecko czuje się z nim związane. Jest to jego miejsce na ziemi –„ Mała ojczyzna.” U. Niemcewicz pisał: „Nic bardziej nie przywiązuje do kraju, jak znajomość historii jego.” Uważa się, że jeśli ktoś pokocha „ małą ojczyznę” jest szansa że, pokocha „dużą ojczyznę” – kraj w  którym mieszka. Dlatego warto pokazywać dziecku wszystko to, co cenne w najbliższej  okolicy, mieście (kulturę, tradycję, piękno środowiska  przyrodniczego, cechy charakterystyczne danego regionu.) 

Emocjonalne -każdy spacer ,wycieczka  wyzwala pozytywne emocje – radość, zadowolenie, ciekawość. Dziecko cieszy się z kontaktu z kolegami, mamą, tatą czy starszym rodzeństwem. Wreszcie ktoś ma dla niego czas. Można go spędzić razem spacerując i zwiedzając. Dziecko czuje się kochane, potrzebne. W ten sposób dzieci integrują  się w grupie przedszkolnej, wzmacnia się więź emocjonalna z rodziną. 
Społeczne – dziecko poznaje właściwe wzorce zachowań. Uczy się jak należy zachować się np. w środkach lokomocji (autobusie, tramwaju..), w muzeum (jesteśmy cicho ,nie dotykamy eksponatów); w parku (nie niszczymy przyrody- nie depczemy trawników, nie zrywamy kwiatów bawimy się zgodnie ,pożyczamy sobie zabawki, ustępujemy miejsca na zjeżdżalni czy huśtawce). 
Estetyczne – kształcą  wrażliwość młodego człowieka na piękno i sztukę. Będzie to: oglądanie wystaw ,wizyty w muzeum ,słuchanie koncertów muzycznych, oglądanie przedstawień w teatrze (np. Baj, Guliwer, Lalka). Wizyta w teatrze jest dla dziecka czymś niepowtarzalnym. Sama wyprawa, odpowiedni strój (odświętny), nastrój w teatrze sprawiają że wycieczka staje się wyjątkowa. 
Zdrowotne – zwłaszcza  dzięki ćwiczeniom fizycznym. Spacery, wycieczki do parku, do lasu są  wspaniałą okazją do uprawiania ćwiczeń fizycznych. Dzieci bardzo lubią: biegi ,skoki, wspinanie się, przeskakiwanie przez przeszkody. W Poradniku dla rodziny „Jak żyć zdrowo.” Można przeczytać o znaczeniu ćwiczeń  fizycznych dla zdrowia dziecka. 

Najbliższe wyjścia Pszczółek: 

TEATR MUZYCZNY CAPITOL
 

 TARAS WIDOKOWY SKY TOWER 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz